zaterdag 16 februari 2013

Gillette Series Scheergel Beschermend: een fris en beschermend gevoel na een comfortabelere scheerbeurt


Ik gebruik eigenlijk altijd Gillette scheergel, omdat ik dit gewoon een fijn product vind waar ik tevreden over ben. Waarom zou ik dan overstappen op iets anders? De Gillette Series heeft verschillende soorten scheergels. Meestal koop ik Gillette Scheergel Beschermend of Gillette Scheergel Voor De Gevoelige Huid, omdat ik snel last heb van een geirriteerde huid na een scheerbeurt. Ik merk duidelijk dat ik daar minder last van heb bij gebruik van deze producten. Na mijn uitgebreide review over een Gillette scheermes, nu tijd voor een review over een ander product van Gillette.

Gillette Series Scheergel Beschermend

Informatie over het merk Gillette

Gillette is een bedrijf dat in 1901 is opgericht door de uitvinder King Camp Gillette. In die tijd moesten scheermesjes elke keer bijgeslepen worden door de gebruiker, maar Gillette kwam met het idee om een vervangbaar dun metalen plaatje met een scherpe rand op de markt te brengen. Hij ontmoette de metaalkundige William Emery Nickerson waarmee ie samen het idee uitvoerde en de American Safety Razor Company oprichtte. Dit werd een succes, mede door de marketingstrategie: de houders werden weggegeven en met de verkoop van de mesjes werd de winst gemaakt. Deze formule hanteert het bedrijf nu nog ongeveer. De houders zijn goedkoop en worden soms nog weleens weggegeven, maar de mesjes zijn behoorlijk prijzig.

Naast scheermesjes verkoopt Gillette ook allerlei andere producten die met scheren te maken hebben, zoals scheerschuim, scheergel, gezichtsscrub, reinigingsgel, aftershave balsem, aftershave gel, gezichtscreme etc. Ondertussen is het bedrijf in 2005 overgenomen door Procter & Gamble. Het merk Gillette was altijd op het mannelijk geslacht gericht, maar verkoopt nu ook producten speciaal voor de vrouw, onder de naam Gillette Venus.

Wat belooft de fabrikant?

Gillette Scheergel Beschermend biedt een anti-frictielaag waardoor het scheermes soepeler glijdt en die helpt beschermen tegen sneetjes, rode huid en een trekkerige gevoel. Door de beschermende formule met amandel-olie zou het mesje makelijker over de huid glijden. Ze beloven een ongelooflijk zachte scheerbeurt.

Gillette Series Scheergel Beschermend

Hoe ziet de spuitbus eruit?

De metalen spuitbus waar de 200 ml gel in zit is 20 cm hoog en heeft een diameter van 5 cm. Door deze dikte ligt de bus fijn in je hand. Je kunt je hand er bijna helemaal omheen krijgen. Op de bus staat allerlei informatie als het logo van Gillette, de beloftes die de fabrikant maakt, de inhoud, de ingrediënten, contactgegevens etc. De teksten staan er in 3 talen op. Namelijk Duits, Frans en Nederlands, terwijl de ingrediënten er alleen maar in het Engels opstaan. De achtergrondkleur van de bus is donkerblauw met mintgroen waarbij er voornamelijk witte tekst op staat gedrukt. Er staat ook een afbeelding van de gel zelf op, zodat je kunt zien hoe deze eruit ziet. De bus staat onder druk, waarbij je deze dus moet beschermen tegen de zon en niet moet blootstellen aan een temperatuur dat hoger is dan 50 graden Celcius.

Hoe ziet er gel eruit en hoe ruikt deze?

De kleur van de gel heeft, zoals je op de foto ziet, een heldere lichtblauwe kleur. De kleur oogt erg fris. Na een half minuutje verandert de kleur een beetje naar wit, omdat het al een klein beetje meer schuimt. De gel heeft een erg sterke, frisse geur dat best wel scherp is. Ik ruik een hele lichte amandelgeur. De geur en kleur van de gel geven je al een erg fris gevoel dat ik ´s ochtends zeker wel kan gebruiken aangezien ik altijd moeite heb met wakker worden!

Gillette Series Scheergel Beschermend

Hoe gebruik je deze scheergel?

Je hebt maar weinig van de gel nodig om te gebruiken voor een scheerbeurt. Ik denk altijd dat ik te weinig heb als ik wat gel op mijn hand spuit, maar wanneer ik de gel uitsmeer over mijn gezicht heb ik al snel teveel. Het product is dus erg zuinig. Ik denk dat ik wel 2 maandjes met 1 bus kan doen voordat ie helemaal op is. Zorg voordat je gaat scheren dat je eerst het te scheren oppervlak goed nat maakt met warm water. Wrijf daarna de gel uit over je gezicht met cirkelende bewegingen zodat je alle plekjes goed bedekt met de gel. Wanneer de gel schuim is geworden en is uitgesmeerd over het te scheren oppervlak voelt dit lekker zacht aan. Het aanbrengen van de gel helpt het vocht vast te houden, waardoor de haartjes zachter worden en het scheren soepeler gaat. Als je een gevoelige huid hebt, kun je het beste de scheergel zo lang mogelijk in laten trekken voor een nog comfortabeler resultaat. Als je er met je scheermes overheen glijdt gaat dit lekker soepel. Wanneer je na het scheren je gezicht schoonspoelt voelt de huid lekker zacht en fris aan, dus ik vind dat het product zijn beloftes wel waar maakt.

Andere scheergel-producten van de Gillette Series

  • Scheergel voor de gevoelige huid
  • Scheergel Conditionerend
  • Scheergel Extra Comfort
  • Scheergel Cool Cleansing
  • Scheergel Pure & Sensitive
  • Exfoliërende Scrub met Aloe Vera
  • Reinigingsgel
  • Aftershave Balsem met Aloe Vera
  • Aftershave Gel met Aloe Vera
  • Arctic Ice Splash
  • Cool Wave Splash
  • Gezichtscrème met Aloe Vera
  • Gezichtscrème SPF 15 met Aloe Vera

Conclusie 

Ik ben zeer tevreden over dit product van Gillette Series en gebruik het eigenlijk al jaren. Ik merk duidelijk dat het helpt tegen mijn geirriteerde huid na het scheren en de gel geeft ook een erg fris gevoel. Van een branderig gevoel tijdens of na een scheerbeurt heb ik geen last meer en het product is ook nog eens zeer zuinig in gebruik.

Pluspunten
+ Comfortabeler scheren
+ Geen irritatie na een scheerbeurt
+ Een fris gevoel na een scheerbeurt

Minpunten
- Misschien de prijs




Gillette scheergel bij Bol.com bestellen?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Algemene informatie

Merk: Gillette
Fabrikant: Procter & Gamble
Type: scheergel
Verkrijgbaar: drogisten, warenhuizen en webshops als Etos, Kruidvat, Trekpleister, Bijenkorf, Bol.com, Deonlinedrogist.nl, Drogisterij.net, Wehkamp of Otto.
Prijs: tussen € 4,29 en € 5,39

Een paar scheer tips

  • Scheer je na een warme douche. Wanneer je hiervoor geen tijd hebt, kun je ook een paar minuten je gezicht deppen met warm water voor je jezelf gaat scheren. Het maakt de haartjes zachter waardoor het makkelijker afscheerbaar is.
  • Scheer je kin en het gebied rond je mond als laatste. Dit zijn namelijk de meest lastige en gevoeligste plekken om te scheren. Wanneer je de scheergel langer laat inwerken op deze plaatsen worden de haartjes nog zachter, waardoor je ze makkelijker kunt afscheren.





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...