dinsdag 29 januari 2013

Armani Code For Men: een heerlijke zoete, zachte geur die de hele dag blijft hangen


Ik gebruikte al jaren de Joop Go en Joop Jump Eau De Toilette en wilde toch eens overstappen op een nieuw geurtje. Aangezien ik hier best moeilijk in ben heb ik bij de Etos een hele hoop geurtjes uitgeprobeerd. Uiteindelijk kwam ik uit op de Armani Code For Men. Niet dat ik precies wist hoe die rook op dat moment, want ik stonk een uur in de wind na al die geurtjes geprobeerd te hebben, maar toch kwam ie het meest dichtbij de geur die ik zocht. Wat mijn ervaring verder ermee is lees je hieronder..
Armani Code For Men: een heerlijke zoete, zachte geur die de hele dag blijft hangen

Waar kan ik Giorgio Armani Code kopen of bestellen?

Deze geur is te koop bij drogisten, parfum winkels en webshops als Etos, Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL, Douglas, Bol.com, Parfum.nl, Drogisterij.net, Wehkamp, Otto of Bol.com

Hoe ziet de Armani Code fles uit?

Dit stijlvolle flesje is gemaakt van dik zwart glas een heeft een lichte zandlopersvorm, omdat ie in het midden iets naar binnen is gedrukt. Inclusief dop is het flesje 8 cm hoog en heeft het een diameter van ongeveer 4 cm. Dit zijn de afmetingen van de 30 ml versie. Voorop staat in het grijs het woord 'Armani' met daaronder de witte tekst 'Code'. Dit is de enige opdruk op het flesje, dus ze hebben het simpel en stijlvol gehouden. Op de onderkant van de fles zit een stickertje geplakt met info als de hoeveelheid en de contactgegevens. De zwarte dop is van matzwart hard plastic die je er makkelijk op en af kunt draaien.

Hoe ruikt Armani Code?

De fabrikant vertelt zelf dat de geur een combinatie is van bergamot en lemon met zachte kenmerken van olijfbloesem, die met Guaiac hout en Tonka Boon verwarmd wordt. Of dit allemaal klopt weet ik natuurlijk niet, maar ik kan de geur het best omschrijven als een zachte zoete geur met een vleugje kruiden. Ook doet de geur me een beetje aan iets oosters denken. Lichtjes ruik ik iets van vanille of amandel en dat kan kloppen, want na een beetje speurwerk op internet kom ik erachter dat de geur van de Tonkaboon iets weg heeft van vanille, amandel, kaneel en kruidnagel. Het frisse dat ik in de geur ruik komt van de lemon en bergamot. Bergamot is een Italiaanse zure citrusvrucht die zijn naam heeft te danken aan de plaats Bergamo. Weer wat geleerd!

Armani Code For Men: een heerlijke zoete, zachte geur die de hele dag blijft hangen

De geur is zeker niet scherp dat het product erg aangenaam maakt. Het luchtje is wel aanwezig, maar blijft een beetje op de achtergrond. Daarom was ik in het begin bang dat als ik het 's ochtends op zou spuiten de geur 's middags verdwenen zou zijn, maar dit is gelukkig niet het geval. Bijspuiten is dus helemaal niet nodig, want de geur blijft de hele dag of nacht (met uitgaan) hangen. De Armani Code is voor de iets stijlvollere man in de leeftijd van 25 t/m 45 denk ik. De reclame van dit product oogt in ieder geval wel heel chique.

Is de Armani Code fijn in gebruik?

Het spray-pompje werkt goed en soepel en verspreidt een hele fijne nevel. Je hebt dus geen last van grotere druppels tijdens het opspuiten van dit geurtje. Ik hoef maar 1 keer te spuiten met deze geur van Armani en met uitgaan kun je 2 keer spuiten, maar meer is echt niet nodig. Het is dus wel duidelijk dat dit product zeer zuinig in gebruik is. Het flesje ligt lekker in de hand en de dop is er makkelijk vanaf te draaien. De 30 ml is een behoorlijk klein flesje. Veel kleiner dan dat je in de commercial van Armani ziet. Voordeel hiervan is wel dat je 'm makkelijk overal mee naartoe kunt nemen. Ik denk dat ik met dit flesje ongeveer een half jaar kan doen voordat ie op is, waarschijnlijk zelfs langer.

Hoeveel kost de parfum Armani Code?

Deze geur is in de volgende maten te krijgen:
30 ml - tussen € 31 en € 47
50 ml - tussen € 42 en € 58
75 ml - tussen € 53 en € 70
125 ml - tussen € 66 en € 88

Goed rondkijken op internet is dus zeker de moeite waard, alhoewel ik 'm zelf altijd gewoon bij de Etos haal als ik daar toch ben. Bij een online webwinkel komen natuurlijk ook de verzendkosten bij.

Armani Code For Men: een heerlijke zoete, zachte geur die de hele dag blijft hangen

Zijn er nog andere producten in de Code lijn van Giorgio Armani?

  • Aftershave Balm
  • Aftershave Lotion
  • Deodorant Spray
  • Deodorant Stick
  • Douchegel

Conclusie

Ik ben helemaal happy met deze nieuwe geur en ben blij dat ik eindelijk weer eens over ben gestapt op iets nieuws. De Armani Code is een zachte stijlvolle geur dat op de achtergrond blijft maar wel de hele dag blijft hangen. Het spray-pompje werkt perfect en het flesje is van goede degelijke kwaliteit. Het product is erg zuinig in gebruik waardoor de prijs uiteindelijk ook wel meevalt. Het is geen goedkoop geurtje, maar je hebt dan wel een echte Armani geur! Hou je van een zoet geurtje, dan kan ik je deze Armani Code zeker aanraden!

Pluspunten
+ Erg lekkere zachte geur
+ Zeer zuinig in gebruik

Minpunten
- Misschien de aanschafprijs




Armani bij Bol.com bestellen?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Merk: Armani
Type: Code for Men
Inhoud: 30 ml
Prijs: tussen € 35 en € 55 (goed rondkijken loont)
Verkrijgbaar: bij drogisten, parfum winkels en webshops als Etos, Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL, Douglas, Bol.com, Parfum.nl, Drogisterij.net, Wehkamp, Otto of Bol.com

Bekijk online de TV-Reclame van Armani Code op Youtube




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...