dinsdag 29 januari 2013

Axe Showergel - Dark Temptation: een douchegel van chocola en karamel


Axe Showergel - Dark Temptation: een douchegel van chocola en karamel

Informatie over het merk Axe

Axe is een merk van Unilever, dat in sommige andere landen onder de naam Lynx wordt verkocht. Dit merk verkoopt o.a. deodorant, douchegel en parfum. In de Axe-reclames worden de producten neergezet alsof ze een grote aantrekkingskracht hebben op vrouwen, het Axe-effect.

Waarom Axe Dark Temptation douchegel voor mij?

Sowieso ben ik erg tevreden over de kwaliteit van alle producten van Axe en zal niet zo snel overstappen op een ander merk. Na mijn enthousiasme over de geur van de Dark Temptation Deoroller van Axe wilde ik graag een ander product proberen in deze lijn. Tijdens mijn bezoek aan de drogist zag ik de douchegel met deze geur staan en was erg benieuwd of ik net zo tevreden zou zijn als over de deoroller. Spannend!

Waar kan ik de Axe Dark Temptation douchegel kopen of bestellen?

Deze douchegel is te koop bij drogisten, warenhuizen, supermarkten en webshops als Etos, Kruidvat, Trekpleister, Bijenkorf, Bol.com, Deonlinedrogist.nl, Drogisterij.net, C1000, Albert Heijn, Jumbo, Wehkamp of Otto.

Verpakking

De Dark Temptation douchegel zit in de bekende plastic flessen van Axe die een aparte en typische Axe vormgeving hebben, waardoor ze bijna altijd wel meteen te herkennen zijn in de schappen van de winkel. Deze fles is alleen niet transparant, maar zwart van kleur. Op de voorkant staat het woord AXE in het zilver met daaronder de woorden 'Dark Temptation' in bruine en gouden tinten. Op de achtergrond van het etiket zijn bruine en goudkleurige golven afgebeeld om het een echt chocolade/karamel uiterlijk te geven. Op de achterkant staat dat AXE Dark Temptation een onweerstaanbare aantrekkingskracht heeft. Er wordt vermeld dat het product dermatologisch is getest en de huid niet uitdroogt. Helemaal onderaan staan de contactgegevens en de ingrediënten van het product. Inhoud van de fles is 250 ml.

Axe Showergel - Dark Temptation: een douchegel van chocola en karamel

De fles is ongeveer 17 cm hoog, 3 cm dik en ongeveer tussen de 6 en 8 cm breed (fles is loopt van breed naar iets smaller). De fles ligt lekker in de hand en is aan de zijkanten geribbeld waardoor hij onder de douche niet snel uit je handen zal glijden. Bovenop zit een grote zwarte klikdop dat vastzit aan het flesje. De dop klikt goed op de fles, zodat als je de fles bijvoorbeeld meeneemt op vakantie, deze niet snel zal lekken. De fles zelf is helaas niet transparant, zodat je niet precies kunt zien wanneer deze bijna op is.

Hoe ziet deze Axe douchegel eruit en hoe ruikt het?

De sterkte van de geur vind ik van de douchegel eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Hij is niet zo zoet als de geur van de deoroller en door de karamel- en chocoladegeur ruik ik een lichte, maar ook typische frisse douchegelgeur heen. Deze combinatie vind ik niet zo geslaagd. De geur is wel sterk aanwezig, maar na het douchen verdwijnt deze sneller dan ik gewend ben van de Axe douchegels. Ik schrok wel toen ik voor het eerst de douchegel uit de fles kneep. Deze is namelijk lichtbruin alsof je stroop of motor-olie uitsmeert over je lichaam. Niet echt een kleur dat je gewend bent van een douchegel.

Axe Showergel - Dark Temptation: een douchegel van chocola en karamel

Is deze douchegel van Axe fijn in gebruik?

De gel is wat dunner van samenstelling dan bijvoorbeeld de Anti-Hangover of Hot Fever, maar is wel fijn om aan te brengen op je lichaam. Ik heb het gevoel dat je iets meer van deze douchegel nodig hebt dan bijvoorbeeld van de andere douchegels die ik net noemde. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel je per keer gebruikt, maar je kunt zeker wel met 1 fles makkelijk een aantal weken tot een paar maandjes doen totdat ie helemaal op is. Misschien ben ik zelf niet helemaal tevreden over de geur, maar de douchegel zelf reinigt wel gewoon goed en dat is natuurlijk het belangrijkste van zo'n product.

Ook is deze geur voor de liefhebbers verkrijgbaar als:

  • Deodorant Bodyspray
  • Deoroller
  • Eau de Toilette
  • Aftershave

Conclusie 

Ik vind de geur van het product zelf een beetje tegenvallen omdat mijn verwachtingen na de deoroller misschien iets te hoog waren. Hierdoor zal ik het product niet zo snel meer kopen, maar laat ik duidelijk zijn dat het product wel goed reinigt. Dus als je de geur wel lekker vindt ruiken, is dit een heel goed product dat zijn geld zeker waard is.

Pluspunten
+ Reinigt goed
+ Stevig en degelijke fles

Minpunten
- Misschien de prijs
- Sterkte van de geur vind ik wat tegenvallen



Axe bestellen bij Bol.com?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!





Merk: Axe
Fabrikant: Unilever
Inhoud: 250 ml
Type: Douchegel voor mannen
Verkrijgbaar: bij drogisten, warenhuizen en webshops als Etos, Kruidvat, Trekpleister, Bijenkorf, Bol.com, Deonlinedrogist.nl, Drogisterij.net, Wehkamp of Otto.
Prijs: tussen de 3 en 4 euro

Bekijk de TV-commercial van Axe Dark Temptation op youtube




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...