zondag 20 januari 2013

Jean Paul Gaultier Le Male: een lekker zacht en zoet, maar toch een beetje kruidig geurtje in een stijlvol flesje


Jean Paul Gaultier Le Male

Wanneer ik een geurtje lekker vind ruiken, zal ik niet snel overstappen op een andere eau de toilette. Toch moet je voor de afwisseling eens een andere parfum kopen, maar mijn zusje was mij voor. Ik kreeg met kerst een lekker geurtje als cadeau van haar, namelijk Jean Paul Gaultier Le Male. Nu, na een paar weken het luchtje elke dag gebruikt te hebben kan ik een goede review hierover schrijven. Lees snel verder wat mijn ervaring is met deze Jean Paul Gaultier Le Male eau de toilette...

Hoe ziet deze Jean Paul Gaultier Le Male eruit?

Dit stijlvolle flesje heeft de vorm van een mannenlichaam. De frisgekleurde blauwe glazen fles is ongeveer 14 cm hoog, 3,5 cm diep en 5 tot 6 cm breed. Het matte glas voelt dik en degelijk. De verstuiver werkt erg fijn. Hij sproeit en vernevelt de geur in een goed verdeelde wolk. Bij sommige geuren willen er nog weleens grotere druppels uitkomen of wordt het geurtje niet goed verspreid, maar bij deze Jean Paul Gaultier Le Male gebeurt dit op een uitstekende manier. De verpakking vind ik niet helemaal handig. Dit is een soort soepblik waar een houder in zit. Hier kun je het flesje in klemmen. Wanneer je de fes wilt meenemen is dit niet zo handig, dus wil je de fles los meenemen. Helaas heeft de fles er geen dopje op zitten. Het heeft wel een soort klemmetje, waardoor je de verstuiver niet in kunt drukken. Maar de verstuiver is hiermee niet beschermd.

Jean Paul Gaultier Le Male
Het stijlvolle flesje

Hoe ruikt deze geur van Jean Paul Gaultier?

De geur van deze Jean Paul Gaultier Le Male eau de toilette is zacht en zoet en neigt een beetje naar het kruidige. Wanneer ik het net opspuit, lijkt het wel een beetje naar zoete spekkies te ruiken. De geur blijft met 1 of 2 keer spuiten de hele dag, tot 's avonds laat goed hangen. Bij sommige andere geuren heb je weleens dat je overdag een keer moet bijspuiten, maar dat is bij deze geur absoluut niet het geval. Je ruikt de geur goed, maar het overheerst gelukkig niet. De fabrikant geeft aan dat er lavendel en munt in zit gemengd met bergamot, kaneel, oranjebloesem, vanille, tonkaboon, sandelhout en natuurlijk musk. Ik denk dat het vanille de zachte draai eraan geeft en kaneel het kruidige.




Conclusie

Ik ben helemaal tevreden over deze lekkere parfum van Jean Paul Gaultier Le Male. Het flesje is op zich makkelijk te gebruiken, alleen hadden ze van mij er wel een dopje op mogen doen. Want om nu elke keer dat soepblik mee te nemen, vind ik ook niet handig. De verstuiver werkt verder perfect. De geur is superlekker. Deze Jean Paul Gaultier Le Male ruikt zacht en zoet, maar heeft toch ook wel iets kruidigs. De geur blijft bij 1 of 2 keer spuiten de hele dag hangen, dus bijspuiten is niet nodig. Daaraan merk je dat dit zeker geen goedkope parfum is. Wat mij betreft geslaagd en waarschijnlijk zal ik dit geurtje nog een hele tijd gebruiken.

Pluspunten
+ Erg lekkere zachte, zoete geur
+ Zeer zuinig in gebruik
+ Blijft na 1 of 2 keer spuiten de hele dag hangen

Minpunten
- Zit geen dopje op de fles



Jean Paul Gaultier bij Bol.com bestellen?
Bestel voor 23.00 uur en je hebt je artikel de volgende dag al in huis!




Merk: Jean Paul Gaultier
Type: Le Male
Inhoud: 75 ml
Prijs: de prijs voor 75 ml ligt tussen de € 40 en € 55. De eau de toilette is ook verkrijgbaar in 125 en 200 ml verpakking.
Verkrijgbaar: deze Jean Paul Gaultier Le Male parfum is te krijgen bij (online) drogisten of parfum winkels als Etos, Kruidvat, Trekpleister, ICI PARIS XL, Douglas en Drogisterij.net, maar ook bij online shops als Wehkamp, Otto of Bol.com

Bekijk hier de TV-reclame van Jean Paul Gaultier Le Male op Youtube 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...